Manitou Železné hory České spořitelny KPŽ

Další závod ze seriálu KPŽ, tentokráte v Chrudimi. Už jsem tady několikrát jel, tak zhruba vím co čekat. Trať je o něco delši než bývá na KPŽ zvykem a má i solidní převýšení k 1500m. Na trati není žádný vyrázný kopec a je to nahoru dolů. Ideální příležitost otestovat novou pilu v podobě převodníku 36z. K tomu až závěrem. Chrudim jsme vzali nakonec na otočku a rozhodli se nespat. Do zázemí jsme nakonec dojeli tak tak a i když to nebyl můj tradiční příjezd na poslední chvíli, tak času moc nebylo. Na startu jsem byl 10min před a tentokrát jsem měl už koridor. Hlavně tedy díky menší účasti. Stal jsem v posledním koridoru a za námi už hrstka zavodníků, cca 30. Nevadí, dnes to pojede. Hned po startu je sjezd schodů. Mě to přijde dost nevhodné, tradičně se to tady ucpe, nedá se jet, všichni se strkají. Určitě je to zpestření, ale kdyby se to jelo až se balík trochu natáhne, bylo by to jistě lepší. První čast jsem sjel, následně jsem musel trochu ponést, naskočit a zbytek už jsem si dal v pohodě. Následné km jsou po asfaltu a dá se tady i dobře předjíždět, ale díky špuntu na schodech se vytvoří dost velké mezery a tak sjíždění není úplně snadné. Stíhací jízda se mi dařila zhruba do 35km. Pěkně to odsejpalo, žádný dramatický kopce, pěkný široký cesty, občas proložené pěšinou v lese. Na prvním bufetu jsem jen přibrzdil, doplnil vodu a valil dál. I počasí vyšlo nádherně, ideálních 20 stupňů pod mrakem, na bikování super. Zřejmě jsem moc pil a tak musím stavět. Následný sjezd jedu velmi nešikovně, zlobí mě čočky a úplně dobře nevidím. Dvakrát jsem vyjel mimo stopu a začínám ztrácet pozice. Pokračuju dál, ale hlava nechce šlapat, pořád mě zlobí čočky. V dalším sjezdu mi odfoukne přední, kolo nemá stabilitu a tak jdu k zemi. Rychle kontroluju co se stalo. Přední je téměř prázdná, ale na defekt to nevypada, jen mi zřejmě někde ve sjezdu odfouklo. Beru bombičku, rychle dofukuji a zdá se to být ok. Naskakuju a pokračuju dál. V následném výjezdu se mi sekne řetěz a než to opravím, zas ztrácím pozice, které jsem před tím tak pracně najel. Aby toho nebylo málo, musím znovu stavět vinou špatného doplnění tekutin. Popravdě jsem nepochopil množství bufetu v druhé části závodu. Zřejmě ale kombinace více tratí toto způsobila. Na trati bylo i několik brodů, jeden hlubší, kde se šlo pod vodu vč. treter. Druhý byl víc na efekt pro fotografa. Zhruba na 50km se dostávám z krize a hlava se chytá zpět s chutí závodit. Jednoho závodníka jsem dojížděl myslím 6x, ten si musel myslet co je to za blázna. Další pěkný sjezd po kamenech a potkávám mnoho cyklistů, kteří opravují defekty. Bylo jich opravdu hodně a nepamatuji si, kdy jsem toto viděl. Pro představu odhadem tak 15 lidí co jsem minul s defektem. Na zavěr se snažím sjet co se dá, ale na dobrý výsledek už to nevypadá. Do cíle přijíždím v čase těsně pod 4h. Chrudim je pěkný závod, který mi sedí díky svému nekopcovitému profilu a technicky nenáročnému terénu. Poprvé jsem zde v závodě otestoval převodník 36z, měl jsem trochu obavy jak to pojede, ale na takovou trať je to ideální. Asi 2x jsem musel seskočit, ale jinak se vše dalo jet, byť za cenu toho, že jsem se zmačnul. Ale od toho to je. Celkově tedy z Chrudimi odjiždím spokojený. Závěrečnou tečku jsme udělali nedaleko v bistru na dobrý burger, které objevila moje přítelkyně, které patří velký dík za celkovou podporu, protože bez ni by to opravdu nešlo.