LOST in Prague 2014

21.04.2014 21:56

Já a orienťák... ?! Ještě před pár měsíci bych se smál hodně od srdce. Když ale přišla nabídka se zúčastnit neváhal jsem a šel do toho. Taky je pravda, že LOST in Prague je více o zábavě s přáteli než o závodě. I když někteří to berou hodně vážně. Příprava nebyla žádná a tak jsem poprvé viděl mapu zblízka a snažil se z ní dokonce i něco vyčíst. Ještě že to je závod dvojic a můj parťák, resp. parťačka umí číst v mapách o dost lépe než já. Ale to zas předbíhám... Ráno tradiční příprava a sbalení věcí sebou. Další novinkou pro mě bylo využití batohu. Nikdy jsem s batohem nejezdil a byl jsem zvědav jak to půjde. Ctím pravidlo, že co se nevejde do kapes tak nepotřebuji. Počasí nebylo vůbec přiznivé a teploty kolem 10 stupňů nenaznačovaly změnu směrem nahoru. Registrace proběhla bez komplikací a protože jsme startovali až po půl jedenácté odebrali jsme se do nedaleké kavárny na teplou kávu. Ale brzy čas startu nadešel a tak jsme obdrželi mapu + instrukce a odebrali jsme se na strategickou poradu. Mapa s kontrolama...

Start na Skalce, cíl Zbraslav a mezi tím 30 kontrol... Časový limit díky skutečnosti, že v týmu byla prokazatelně žena, jsme měli 6,5h. Po rychlé poradě jsme natrasovali a vyrazili. Hnedka první plánovanou kontrolu jsme minuli a tak jsme se přesunuli do Hostivaře na kontrolu "18" kterou jsme po krátké chvilce zdolali. Dále jsme pokračovali na "17" a protože nás bylo po cestě víc nebylo to zas tak těžké. Dál jsme namířili na "9" a "30". Po krátkém hledání jsme se shodli na "30", ale "9" byla nad naše síly. Nakonec jsme za vodoměrnou stanici identifikovali špatný objekt a tedy i naše odpověď byla nakonec chybná. Zde nám došlo, že živou kontrolu nejsme schopni zvládnout a přehodnotili jsme původní plán a vydali se vstříc kontrole "10". Tady jsme se trochu zasekli a já už to vzdával a stožár hledat nechtěl. Naštěstí jsme tým a slovo ženy "najít prostě musíme" mělo za výsledek úspěšné nalezení kontroly. Dál jsme pokračovali na "12". V Kolovratech posvačili a protože teplota nakonec stoupala tak to bylo super. Rozcestník jsme našli a jeli dál na "11". Dřevěný most byl hračka a nabrali jsme směr Dobřejovice na "22". Konečně jsme se dostali do míst kde jsem mohl říct, že +/- vím kde jsem. Cvičák v Dobřejovicích byl trochu oříšek, ale nakonec se podařilo najít i tuto kontrolu. Tady už bylo jasné, že budeme směrovat na cíl a sbírat jen kontroly po cestě. Vydali jsme se na "23" a zde se naplno projevil můj orientační smysl, protože jsem přesvědčivě tvrdil, že vím kam máme jet a tak jsem nás místo do Osnice přivezl do Průhonic. Tak trochu zajížďka cca 7km, ale nedalo se nic dělat a po té co se určování trasy zhostila zpět schopnější půlka našeho týmu jsme se dostali k "23". Číslo opsáno a letí se dál na kopeček do Dolních Břežan na "25". Až v Břežanech zjišřtujeme, že kontrola je něco před nimi a tak točíme a vrácíme se. Kopeček je slušný kopec a na první dobrou nenajdeme sjízdnou variantu, tedy většinu kopce tlačíme. Najít kolík na vrcholu je trochu složitější než by člověk čekal, ale nakonec se daří i díky tomu, že nás je tam asi pět dvojic. Pokračujeme dál pro poslední kontrolu "14", která se tváří po cestě... Na benzince po cestě dáváme svačinu a doplňujeme potřebné tekutiny. Kontrola zas tak po cestě není, ale trefujeme dobře odbočku ze silnice do lesa. Po výšlapu na vrchol prvně kontrolu na cestě po hřebenu mijíme, ale při návratu důsledně kontrolujeme každou odbočku a naše snažení nese ovoce. Mame poslední kontrolu a jedeme na Zbraslav do cíle. Cílové foto...

V cíli odkládáme kola a dávám si velikonoční salát s řízkem. Následuje kávička pro nabití energie na závěrečné km domů. Při vyhlášení výsledku nechápu jak někdo stihl téměř všechny kontroly. V tombole máme štěstí (salám padl hned večer). Následuje rozloučení a směr domov... nakonec jsem uznal, že síly ještě jsou tak přídavek pro auto na Skalku.

V závodě jsem najeli pěkných 68km a stihli úspěšně 10 kontrol, tedy 1/3 a to na první zkušenost hodnotím pozitivně.

Velký dík pořadatelům, kteří tuto srandu chystají.