Cyklokros Cínovec

17.11.2018 20:54

Původně jsem se chystal sváteční den strávit v Táboře na závodě SP CX, ale nakonec jsem dostal nabídku účastnit se neveřejného CX závodu kousek od domova a to jsem nemohl odmítnout. Trať byla postavena netradičně na golfomém hřišti, kdy při šetrném plánování pohyb cyklistů nepoškodí hřiště, ale je možné využít různé části hřiště pro zpestření trati. Počasí už v tomto období je dost nepředvídatelné a tak jsem raději volil teplejší oblečení. Když jsem dorazil, většina již byla na místě, tedy pozdrav, rychle nachystat kolo a vyrazit na výpravu trati. Začátek je po asfaltu, následuje přechod na polní cestu a potom už na hřiště. První technická vychytávka jsou tři po sobě následující bunkery. Je třeba nacvičit průjezd, ale jde to. Další část je cx motanice, jeden přeběh a další bunker. Je o dost delší v hlubokém písku. Během závodu se pak vyjede stopa, ale první projezdy jsou tak 50/50 jak se to povede trefit. Další snadný bunker, lesíkem pokračujeme, přes hřiště k dalšímu bepříjemnému bunkeru, lepší ho běhat. Pokračujeme přes hřiště. Technický krátký výjezd a odpočinková část ve sjezdu. Následuje výjezd/výběh a hned sjezd do bunkeru. Z mého pohledu nejtěžší část okruhu. Přejezd na větru po hřišti, rychlý přesun z kopce, kde je další vyběh + překážka. Zpět do sedla směrem k jezírku, kde jedeme po vypuštěném břehu, je to hravá část. Následuje motanice v lesíku a přes překážku zpět do startovního prostoru. Pro jistotu projedeme okruh ještě jednou. Následuje porada a dohoda, že jedeme na čtyři okruhy. Po startu se jede hned naplno a na hřišti už jsme roztažení. V prvním kole popletu trať a tak všechny ztratím z dohledu. Žádnou velkou stíhácí jízdu nejedu a tak mi chvilku trvá než dojedu závodníka přede mnou, s kterým se následně "přetahujeme" celý závod. Berte s rezervou, jeli jsme na pohodu. Další okruhy se bavím, počasí přeje a jede se dobře. Po dojezdu do cíle děkuju za pozvání, dám si espresso a vyrazím dolů do Teplic, kdy cestou ještě vytočím nohy. Velmi příjemné odpoledne.